haraj logo
جستجو

گراتن کدو سبز گراتن کدو سبز گراتن سالم و رژیمی کدو سبز

گراتن ها از ساده ترین غذاها هستند. گراتن کدو سبز هم خیلی راحت تهیه میشود. کدو سبز برش خورده و به شکل دلخواه در ظرف چیده میشود. بقیه مواد هم روی کدو ریخته شده و گراتن در فر پخته میشود. گراتن کدو سبز طعم و بافت منحصر به فردی دارد و چون برخلاف روش معمول در آن از سس بشامل استفاده نشده سالم و کم کالری هم هست. ترکیب طعم کدو سبز با رزماری عالی است و استفاده از پودر سوخاری روی گراتن آن را بسیار ترد لذیذ میکند. نکته مهم این است که نباید لایه های زیادی از کدو سبز داشته باشید. چون در این صورت لایه های بالایی نپخته میمانند. بهتر است کدو سبزها را به صورت یک لایه بچینید تا نتیجه بهتر از آب در بیاید.

مواد لازم :
کدو سبز 3 عددروغن زیتون 2 قاشق غذاخوریرزماری خشک 1 قاشق چایخوریجعفری خشک 1 قاشق چایخورینمک و فلفل به مقدار کافیبرای روی گراتن:پودر سوخاری 1/2 پیمانهپنیر پارمزان رنده شده 1/4 پیمانهروغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

مدت زمان پخت : ۲۵ دقیقه

زمان کل : ۲۵ دقیقه

برای : ۶ نفر

تصویر

 

طرز تهیه: ابتدا، فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. سه عدد کدو سبز متوسط را بشویید و به صورت ورقه های نازک برش بزنید. سپس آن را همراه با نمک، فلفل و رزماری و جعفری خشک و روغن زیتون در کاسه ای بریزید و زیر و رو کنید.

 

قالب گراتن را چرب کنید. میتوانید از ظروف سرامیکی یا پیرکس به عنوان قالب گراتن استفاده کنید. کدو سبزها را به صورت بادبزنی یا به هر طرحی که دوست دارید کف ظرف بچینید. 15-20 دقیقه در فر قرار دهید تا کدو سبز شورع به نرم و قهوه ای شدن کند.

 

تصویر

 

در همین حین، 1 قاشق روغن زیتون، پودر سوخاری و پنیر پارمزان را در کاسه کوچکی با هم مخلوط نمایید. ظرف گراتن را از فر خارج کنید و سطح آن را کاملاً با مخلوط پودر سوخاری بپوشانید. 15 دقیقه مجدداً در فر بگذارید تا روی گراتن شما طلایی و برشته شود. گراتن کدو سبز را بگذارید کمی خنک شود. سپس آن را در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان!

 

طرز تهیه خوراک کدو سبز و قارچ

عکس

 

آخرین آموزش ها
برترین ها