haraj logo
جستجو

پیتزای سبزیجات

مواد لازم :
پنیر پیتزا : به مقدار لازمقارچ : یک پیمانهذرت : یک پیمانهزیتون : 1 پیمانهفلفل دلمه ای سبز : 1 عددفلفل دلمه ای زرد : 1 عددگوجه گیلاسی : به میزان لازمپیاز ترجیحا قرمز : 1 عددکلم بروکلی : به میزان لازمکره : به میزان لازمبرگ ریحان تازه : به میزان لازمماست چکیده : 1 پیمانهآرد : به میزان لازمروغن زیتون : به میزان لازمسس کچاپ : به دلخواهرب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوریگوجه فرنگی : 8 عددسیر : 4 حبهجعفری : یک قاشق غذا خوریآبلیمو : 2 قاشق غذاخورینمک و فلفل : به میزان لازم

پیتزای سبزیجات بهترین گزینه برای گیاه خواران و افرادی است که رژیم دارند ولی نمی توانند در مدت رژیمشان از خوردن پیتزا بگذرند. اگر میخواهید این غذا خیلی رژیمی باشد باید از طبخ سبزیجات خودداری کنید. اگر به سبزیجات خاصی علاقه دارید می توانید آن ها را خرد کنید و در تهیه این پیتزا استفاده کنید.


اول خمیر پیتزا را فوری آماده می کنیم. در کاسه ای بزرگ ماست چکیده و آرد می ریزیم. هر دو را خوب هم می زنیم و وقتی خمیر شکل گرفت با دست آن را مالش می دهیم. اگر آرد زیاد بود ماست بیشتری می ریزیم و اگر خمیر شل بود روی آن آرد بیشتری می ریزیم.

پیتزای سبزیجات


روی سطح کار آرد می پاشیم و خمیر را روی آن میگذاریم و ورز می دهیم. در آخر خمیر را پنج دقیقه در کاسه می گذاریم. این خمیر خمیر فوری پیتزاست که بعد از پنج دقیقه قابل استفاده است. اگر مایل بودید می توانید خمیر پیتزای آماده را از فروشگاه ها تهیه کنید و استفاده کنید.


کمی آرد روی سطح کار می پاشیم و خمیر را وری آن می گذاریم و با وردنه آن را پهن می کنیم.

پیتزای سبزیجات


قالب پیتزا را چرب می کنیم یا در آن کاغذ روغنی می کشیم و خمیر را در قالب می گذاریم.


برای تهیه سس مخصوص پیتزا باید گوجه فرنگی ها را پوره کنیم و سیر را خرد کنیم. گوجه ها و سیر و سس کچاپ و رب گوجه فرنگی را با هم مخلوط می کنیم. در تابه کره یا روغن زیتون می ریزیم و روی گاز می گذاریم و مخلوط را در تابه تفت می دهیم. آویشن و فلفل و آبلیمو و نمک را اضافه می کنیم و باز تفت می دهیم. سس پیتزا آماده شد آن را کنار می گذاریم.


سبزیجاتی که به دلخواه انتخاب کردیم را برای چیدن روی خمیر آماده می کنیم. قارچ را خرد می کنیم. ذرت را با کمی آب خیس می کنیم و بعد از یکی دو ساعت آن را می پزیم. اگر مایل بودید از کنسرو ذرت هم می توانید استفاده کنید. فلفل دلمه های سبز و زرد، کلم بروکلی و پیاز را خرد می کنیم.


فر را روشن کرده و در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم. سس مخصوص را روی خمیر می ریزیم و پخش می کنیم. پنیر پیتزا را رنده می کنیم و روی سس می چینیم.

پیتزای سبزیجات


سبزیجات را به سلیقه خود می چینیم. گوجه های گیلاسی و زیتون ها را نصف می کنیم و بقیه را به صورت خرد شده روی خمیر پیتزا می چینیم و در انتها برگ ریحان را درسته روی همه قرار می دهیم.


برای بار دوم با پنیر پیتزا سبزیجات را می پوشانیم و قالب را در فر می گذاریم. تا 30 تا 40 دقیقه پیتزا آماده خواهد شد. برای طلایی شدن روی پیتزا در یک دقیقه مانده به برداشتن پیتزا، شعله بالایی فر را روشن می کنیم یا روی پیتزا کمی کره را ذوب کرده و می زنیم و دوباره به فر برمی گردانیم.


وقتی پیتزا آماده شد آن را از فر بیرون می آوریم و وقتی خنک شد آن را با انواع سس ها به همراه نوشیدنی ها سرو می کنیم.


- اگر برای خمیر از آرد سفید شیرینی پزی استفاده کنید خمیر کمی نرم خواهد شد و در صورت استفاده از آرد نان، پیتزای پخته شده برشته خواهد شد.

- اگر مایل بودید قارچ را قبل از چیدن روی خمیر پیتزا تفت دهید و به آن آبلیمو بزنید تا تغییر رنگ ندهد.

- استفاده از سبزیجات در این پیتزا کاملا اختیاری است و شما از سبزیجات دیگری مثل کدو و بادمجان و جعفری و ... نیز می توانید در این پیتزا استفاده کنید.

- اگر فر ندارید با روش هایی که پیدا کردن آن آنقدر هم سخت نیست می توانید یک پیتزای خوشمزه بدون استفاده از فر درست کنید.

- از خمیر پیتزا آن مقداری را که دوست دارید فریز کنید و در مواقع مورد نیاز سریع استفاده کنید.

-  برای داشتن سس پیتزا با غلظت و کیفیت خوب، در برداشتن آن از روی گاز عجله نکنید تا غلظت خوبی داشه باشد و یکدست شود. 

پیتزای سبزیجات

آخرین آموزش ها
برترین ها