haraj logo
جستجو

کتلت سبزیجات

حتما میدانید که کتلت سبزیجات تنوع زیادی دارد و به روش های مختلفی میتوان انواع کوکوی سبزیجات و کتلت های گیاهی را تهیه کرد. امروز قصد داریم نوع دیگری از کتلت سبزیجات بدون گوشت را آموزش دهیم که مواد اولیه آن در دسترس بوده و طعم بی نظیری دارد. در تهیه این کتلت که در واقع نوعی کتلت سبزیجات هندی است؛ ادویه های متنوعی به کار رفته که شما میتوانید طبق ذائقه خودتان آن را تغییر دهید. این کتلت با آرد سوخاری تهیه شده و با کمی روغن و در ماهیتابه سرخ می شود. شما اگر به فر دسترسی دارید میتوانید این غذا را در فر هم تهیه کنید که سالم تر باشد. اگر رژیم لاغری دارید، میتوانید روی این کتلت حساب کنید. چون این کتلت در واقع کتلت سبزیجات رژیمی بوده و هر کدام از آن ها فقط 93 کالری دارد. این کتلت سبزیجات می تواند یک غذای سبک و سالم برای همه ی اعضای خانواده باشد. چه آن هایی که گیاه خوار هستند و چه کسانی که از طعم سبزیجات بدشان می آید، از این غذا لذت خواهند برد.

مواد لازم :
سیب زمینی بزرگ 2 عددنخود فرنگی 1/2 پیمانههویج بزرگ 1 عددلوبیا سبز ساطوری شده 1/2 پیمانهبرگ گشنیز 3 قاشق غذاخورینمک به میزان لازمزنجبیل رنده شده 3/4 قاشق جایخوریفلفل چیلی سبز ساطوری شده 1 یا 2 عددگرام ماسالا 1/2 تا 3/4 قاشق چایخوریآرد سوخاری یا آرد نان 6 قاشق غذاخوریآرد برنج یا ذرت یا نخودچی 2 قاشق غذاخوریروغن 4 قاشق غذاخوری

مدت زمان آماده سازی : ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت : ۲۵ دقیقه

زمان کل : ۴۰ دقیقه

برای : ۱۳ نفر

ارزش غذایی: 93 Calories

عکس کتلت سبزیجات

 

طرز تهیه کتلت سبزیجات

 

مرحله اول:

ابتدا لوبیا سبزها را ساطوری کنید. هویج ها و سیب زمینی ها را به شکل مکعب های کوچک برش بزنید. میتوانید از گل کلم یا چغندر نیز استفاده کنید.

 

تصویر کتلت سبزیجات مرحله اول

 

مرحله دوم:

همه ی سبزیجات را با هم در قابلمه بریزید و با کمی آب بپزید. سبزیجات باید تا حدی بپزند که نرم شده اما له و خمیر نشوند. پس از پخت سبزیجات، آب قابلمه را خالی کنید. سبزیجات را با کفگیر یا در صافی فشار دهید تا آب اضافی شان تخلیه شود.

 

عکس کتلت سبزیجات مرحله دوم

 

مرحله سوم:

سبزیجات را با هم بکوبید تا به طور کامل خمیری و نرم شوند.

 

عکس کتلت سبزیجات مرحله سوم

 

طرز تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی

مرحله چهارم:

برگ گشنیز، چیلی سبز، گرام ماسالا، زیره سبز و زنجبیل را به مواد کتلت سبزیجات اضافه کنید. مواد را به طور کامل با هم مخلوط کنید.

 

تصویر کتلت سبزیجات مرحله چهارم

 

مرحله پنجم:

آرد سوخاری را به مواد کتلت اضافه کنید و خوب با هم بهم بزنید.

 

عکس کتلت سبزیجات مرحله پنجم

 

مرحله ششم:

همه مواد را به خوبی میکس کنید. مواد کتلت باید خوب پوره شده و نچسب باشد. یک تکه از مواد را جدا کنید و با دست کتلت را شکل دهید.

 

عکس کتلت سبزیجات مرحله ششم

 

مرحله هفتم:

2 قاشق غذاخوری آرد برنج یا آرد نخودچی را در کمی آب حل کنید تا خمیری آبکی آماده شود. سپس کتلت را در آن بغلتانید. نیازی نیست کتلت کاملا به آن آغشته شود. همین که کمی مرطوب شود کافی است.

 

تصویر کتلت سبزیجات مرحله هفتم

 

مرحله هشتم:

کتلت سبزیجات را در آرد سوخاری بغلتانید تا هر دو سمت آن به طور کامل از آرد پوشانده شود. در این مرحله میتوانید از کورن فلکس هم استفاده کنید.

 

عکس کتلت سبزیجات مرحله هشتم

 

مرحله نهم:

این کار را برای تمام کتلت ها تکرار کنید. همه ی کتلت ها را در یک بشقاب بگذارید. برای 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا مواد کتلت سبزیجات به خوبی به خورد هم بروند و آرد به کتلت ها بچسبد.

 

تصویر کتلت سبزیجات مرحله نهم

 

مرحله دهم:

در یک ماهیتابه کوچک روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. برای 5 کتلت سبزیجات حدودا 3 قاشق چایخوری کافی است. شما میتوانید این مقدار روغن را به 2 قاشق هم کاهش بدهید.

 

تصویر کتلت سبزیجات مرحله دهم

 

مرحله آخر:

در آخر کتلت سبزیجات را برگردانید تا سمت دیگر آن هم سرخ شود. وقتی تمام کتلت ها طلایی رنگ شدند آن ها را از ماهیتابه خارج کنید و با انواع سس های دلخواه سرو نمایید.

 

تصویر کتلت سبزیجات مرحله آخر

 

دستور تهیه کتلت سبزیجات از سایت indianhealthyrecipes ترجمه شده است.

 

آخرین آموزش ها
برترین ها