haraj logo
جستجو

کتلت سویا

یکی از غذاهای مورد علاقه همه به خصوص بچه‌ها، کتلت است. عطر پخت کتلت که در خانه پخش می‌شود یعنی یک نفر با عشق برای اهل خانه در حال آشپزی است. کتلت انواع مختلفی دارد که با سالاد، ترشی، سس و سبزیجات بسیار لذیذتر می‌شود. این روزها افراد به دنبال سبک زندگی سالم و به خصوص گیاه خواری هستند. یک پیشنهاد عالی برای این افراد کتلت سویا است. این کتلت بدون گوشت برای افرادی که ممانعت مصرف گوشت در رژیم غذایی دارند بسیار مناسب است. کتلت سویا را می‌توان با استفاده از تکه‌های سویا تهیه کرد و در تابه سرخ کرد.

مواد لازم :
سیب زمینی رنده شده 1 پیمانههویج رنده شده یا نگینی ¾ پیمانهلوبیا سبز ریز خرد شده ½ پیمانهسویا (ترجیحاً ارگانیک) 1 و ½ پیمانهروغن به میزان لازمچای خوری زیره/ زیره سبز ½ قاشقسیر و زنجبیل له شده 1 قاشق چای خورینمک به میزان لازمزردچوبه ¼ قاشق چای خوریپودر گشنیز 1 قاشق چایخوریگرام ماسالا (ادویه هندی) ½ قاشق چای خوریفلفل قرمز ¾ تا 1 قاشق غذاخوریفلفل سبز تند خرد شده 1 عدد (برای بچه ها استفاده نکنید)برگ گشنیز خرد شده 1 مشتآرد برنج 3 قاشق غذاخوریآب ¼ پیمانهآرد سوخاری ½ تا ¾ پیمانه

مدت زمان آماده سازی : ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت : ۳۵ دقیقه

زمان کل : ۴۵ دقیقه

برای : ۸ نفر

ارزش غذایی: 123 Calories

تصویر کتلت سویا

دستور پخت این کتلت بدون گوشت از یک برگر گیاهی الهام گرفته شده است که در یک رستوران مخصوص گیاه خواران در سنگاپور سرو می‌شود.

 

 

طرز تهیه کتلت سویا

 

مرحله اول:

سیب زمینی و هویج را اگر به صورت خام استفاده می‌کنید، رنده کنید. می‌توانید آن‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید و بخارپز کنید. به خوبی له کنید. آن‌ها را مخلوط کنید و کنار بگذارید. در اینجا از سیب زمینی و هویج خام رنده شده استفاده شده است.

 

مرحله دوم:

سویا را در 4 تا 5 پیمانه آب گرم به مدت 2 تا 4 دقیقه بجوشانید. وقتی به خوبی نرم شد از آب خارج کنید. سویا را بفشارید تا آب اضافی خارج شود.َ

 

عکس کتلت سویا خیس شده

 

مرحله سوم:

 تابه را با روغن داغ کنید و با زیره چاشنی‌دار کنید. سس سیر و زنجبیل را سرخ کنید تا بوی آن بلند شود. سیب زمینی، هویج و لوبیا سبز را اضافه کنید و یک دقیقه سرخ کنید. در اینجا از لوبیا سبز ترد استفاده شده است.

 

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان بدون گوشت

تصویر کتلت سویا سبزیجات

 

مرحله چهارم:

 سر تابه را بگذارید و با حرارت کم بپزید تا زمانی که نرم شوند. احتیاط کنید که مواد نسوزند. اگر از سیب زمینی و هویج خام استفاده می‌کنید مطمئن شوید که پخته‌اند و نرم شده‌اند. تمام ادویه‌های پودری و نمک را بیافزائید و خوب مخلوط کنید. اگر دوست دارید می‌توانید مقداری پودر رازیانه نیز استفاده کنید.

 

تصویر ادویه کتلت سویا

 

مرحله پنجم:

 سویا و برگ گشنیز را اضافه کنید.

 

تصویر جعفری کتلت سویا

 

مرحله ششم:

مخلوط کنید، در تابه را بگذارید و با حرارت کم 2 تا 4 دقیقه یا تا زمانی که کامل پخته شود، بپزید.

 

مرحله هفتم:

 مخلوط باید در این مرحله کاملاً به هم بچسبد. اگر به خوبی نچسبیده بود 2 تا 4 قاشق غذاخوری آرد سوخاری یا آرد نخودچی اضافه کنید. اجازه دهید کاملاً خنک شود. در اینجا چیزی افزوده نشده است. اگر مواد را مطابق دستور بپزید و مخلوط کنید نیاز به چیزی برای چسباندن مواد بهم ندارد. کتلت‌ها را شکل دهید و کنار بگذارید.

 

تصویر کتلت سویا خام

 

مرحله هشتم:

آرد برنج و آب را مخلوط کنید تا به صورت دوغابی درآید. هر کتلت خام را در مخلوط آرد برنج و آب بزنید.

 

عکس کتلت سویا خیس

 

مرحله نهم:

سپس کتلت سویا را در پودر سوخاری بغلتانید. ده دقیقه استراحت دهید.

 

عکس کتلت سویا آرد سوخاری

 

 

مرحله دهم:

 تابه را به همراه روغن گرم کنید. وقتی به اندازه کافی گرم شد کتلت‌های سویا را در روغن قرار داده و با حرارت متوسط تا زمانی که دو طرف آن طلایی شود سرخ کنید.

 

عکس کتلت سویا تابه

 

مرحله یازدهم:

 کتلت‌های سویا را با سس یا چتنی (نوعی سس هندی) سرو کنید.

 

تصویر کتلت سویا خوشمزه

 

آخرین آموزش ها
برترین ها