haraj logo
جستجو

کوکی رژیمی کره بادام زمینی

مواد لازم :
کره بادام زمینی : 70گرمموز : 1عددشکر قهوه ای : نصف لیوانتخم مرغ : 1عددوانیل : نصف قاشق چایخوریآرد سفید : 1 لیوانبکینگ پودر : 1 قاشق چایخورینمک : 1 قاشق چایخورینمک : نصف قاشق چایخوری

این کوکی بدلیل موادی که در آن به کار رفته رژیمی تر از کوکی های دیگر می باشد و در عین حال بسیار طعم خوب و لذتبخشی دارد. مقدار مواد زیر برای  تعداد 13 عدد کوکی کافیست و هر کوکی حدود 75 کالری دارد. ( اگر با شکر معمولی تهیه شود هرکوکی 100 کالری خوهد داشت. )


کره بادام زمینی، موز و شکر را با همزن با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.


تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید و همچنان مخلوط کنید. باقی مواد خشک را یعنی آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید سپس به مواد قبلی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

کوکی رژیمی کره بادام زمینی

کوکی رژیمی کره بادام زمینی


داخل سینی فر کاغذ روغنی بگذارید. یک قاشق غذاخوری از مواد را بردارید و در دستتان گرد کنید. (اگر مواد چسبنده بود کمی آرد به کف دستتان و مواد بپاشید.) سپس گلوله را در شکر سفید درشت بغلتانید و در سینی فر بچینید و با چنگال کمی فشار روی آنها بیاورید تا کمی پهن و نیز طرحدار شوند.

کوکی رژیمی کره بادام زمینی

کوکی رژیمی کره بادام زمینی


سینی فر را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار دهید. حدود پانزده دقیقه برای پخت کوکی ها کافی است. هرگاه روی کوکی ها طلایی شد یعنی پختشان کامل شده است. بعد از خنک شدن آنها را به ظرف پذیرایی مورد نظر منتقل نمایید.

نوش جان

کوکی رژیمی کره بادام زمینی

 

آخرین آموزش ها
برترین ها