haraj logo
جستجو

کوکو سیب زمینی و عدس

کوکو سیب زمینی و عدس به خاطر ترکیب عدس، سیب زمینی و قارچ طعم بی نظیری داره. از طرفی منبع سرشاری از کربوهیدراته و از طرف دیگه وجود عدس پروتئین غذا رو کامل تامین می کنه. خواص قارچ هم بر کسی پوشیده نیست. بنابراین میشه گفت این کوکو برای هر وعده یک غذای کامل به شمار میاد. نکته قابل توجه تر اینکه این کوکو غذایی کاملا گیاهی (وگان) و در اون از هیچ گونه سویا یا لبنیات استفاده نمیشه. بنابراین ساختار سبکی هم داره.

مواد لازم :
سیب زمینی 10 عدد متوسطبرگ بو 1 عدد (اختیاری)نمک به مقدار لازمپودر نشاسته 1 پیمانهبرای میان کوکو:روغن زیتون 2 قاشق غذاخوریپیاز خرد شده 1 عدد متوسطقارچ 100 گرمعدس پخته 3/4 پیمانهنمک و فلفل سیاه به مقدار لازمروغن سرخ کردنی مقداری

مدت زمان آماده سازی : ۴۵ دقیقه

مدت زمان پخت : ۱۵ دقیقه

زمان کل : ۶۰ دقیقه

برای : ۷ نفر

تصویر کوکو سیب زمینی و عدس

در اینجا قصد داره طرز تهیه کوکو سیب زمینی با قارچ و عدس رو با دستوری که مورد تایید مجله غذایی معتبر Power Vegan است در اختیار شما قرار بده. پس اگه دنبال غذای وگان خوشمزه و ساده میگردید معطل نکنید و همین حالا قلم و دفترهای آشپزیتون رو آماده کنید.

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی و عدس

 

مرحله اول: پختن سیب زمینی ها و تهیه خمیر کوکوی وگان

ابتدا سیب زمینی ها را با 7 پیمانه آب و برگ بو داخل یک قابلمه بزرگ ریخته و زمان بدهید تا بپزند. با یک چنگال داخل آنها را چک کنید تا مطمئن شوید که کاملا نرم شده اند. وقتی متوجه شدید کاملا پخته اند آنها را زیر آب سرد بشویید تا پوستشان راحت کنده شود. سیب زمینی ها را با چنگال یا رنده له کنید تا یکدست شود. سپس مقداری نمک و پودر نشاسته را اضافه کنید تا یک خمیر نرم بدست آید.

 

مرحله دوم: آماده سازی مواد میانی کوکو سیب زمینی و عدس

برای مواد میانی روغن زیتون را داخل ماهیتابه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. وقتی که گرم شد پیاز را اضافه کرده و مرتب هم بزنید. پیاز را 5 دقیقه تفت دهید. سپس قارچ را اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر هم زمان بدهید. در نهایت نوبت به عدس، نمک و فلفل می رسد. وقتی این مواد را داخل ماهیتابه ریختید بعد از 2 دقیقه شعله را خاموش کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند. 

طرز تهیه کاپ کیک براونی ساده

 

مرحله سوم: شکل دهی و سرخ کردن کوکوها

برای فرم دهی کوکو سیب زمینی و عدس حدود 3 قاشق غذا خوری از خمیر را برداشته و کف دستتان پهن کنید. سپس 1 قاشق غذا خوری از مواد میانی را روی سیب زمینی بریزید. به آرامی لبه های سیب زمینی را برگردانید. مجددا سیب زمینی را کف دستتان گرد کرده و آرام فشار دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که کوکو سیب زمینی وگان به شکل یه دایره منظم در بیاید. اما مراقب باشید مواد میانی بیرون نزند.

در فاصله ای که کوکو را آماده می کنید روغن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. سپس دو طرف کوکوی عدس و سیب زمینی را سرخ کنید تا قهوه ای- طلایی شود. اگر عجله به خرج ندهید برای پخت کامل هر سمت کوکو حدود 4 دقیقه زمان لازم است.

 

عکس کوکو با تزیین گشنیز تازه

 

نکات کلیدی تهیه کوکو سیب زمینی وگان

اگر خمیر سیب زمینی چسبندگی داشت مقدار بیشتری نشاسته به آن اضافه کنید.

مدل غیر گیاهی این غذا را قبلا با عنوان کوکو سیب زمینی شکم پر آموزش دادیم که در آن گوشت چرخ کرده استفاده شده بود.

در صورتی که عطر و طعم برگ بو را دوست ندارید می توانید آن را حذف کنید.

دقت داشته باشید برای سرخ کردن کوکو سیب زمینی و عدس روغن به اندازه کافی داغ باشد. زیرا در غیر این صورت کوکوها روغن زیادی جذب می کنند.

 

آخرین آموزش ها
برترین ها